Bekreftet koronatilfelle i Bamble

Én person har fått bekreftet covid-19 i Bamble. Personen er en tilreisende fra utlandet.

I forbindelse med en fotballskole i regi av Bamble IF har tre fotballtrenere fra Italia kommet til Norge.

Én med påvist koronavirus

Fotballtrenerne ankom med fly til Sandefjord lufthavn Torp lørdag morgen. På oppfordring fra Bamble kommune ble de tre testet for korona etter ankomst.

Det ble tatt en fullverdig PCR-test av alle de tre personene. Hos en av disse har det blitt påvist covid-19.

Satt i isolasjon

Vedkommende er nå i isolasjon og de to andre er satt i karantene på Quality hotell Skjærgården. Hotellet samarbeider godt med kommunen og ivaretar nødvendige smittehensyn.

Fotballskolen utsatt

I samråd med Bamble IF har kommunen bestemt å utsette oppstart av fotballskolen (som skulle ha startet i dag) inntil videre.

Smittesporing

Bamble kommune driver nå smittesporing og kartlegger hvem disse personene har vært i kontakt med. Kommunen har også informert Folkehelseinstituttet og Fylkesmannens beredskapsavdeling.

Sist oppdatert: 18. oktober 2020