Her er de nye lærlingene i kommunen vår

Disse ti lærlingene er klare til å ta fatt på læretiden i kommunen. Vi ønsker de velkommen! :)

Mange søkere

Bamble kommune hadde mange søkere til læreplass i år, og lærlinger er viktig for kommunens rekruttering av fagarbeidere framover.

-Det er også et samfunnsansvar å ta inn lærlinger, og dette er kanskje ekstra viktig i år, da en rekke bedrifter har utfordringer med koronasituasjonen, sier lærlingkoordinator Heidi Solstad Glittum i Bamble kommune.

Ulike fagområder

Åtte av lærlingene skal læres opp til å mestre helsearbeiderfaget, to innen barne- og ungdomsarbeiderfaget, og én av lærlingene skal tilegne seg kompetanse som institusjonskokk.

Det er ingen tvil om at alle disse har en spennende tid fremfor seg, og Heidi ser frem til å følge lærlingene i tiden fremover.

To års læretid

-De nye lærlingene ønskes velkommen til Bamble kommune, og de har en spennende og lærerik tid foran seg. Både instruktører og faglige ledere ser fram til å veilede denne fine gjengen gjennom læretida, som for de fleste er to år, sier hun.

Vi kommer til å følge lærlingene fremover, og ønsker alle lykke til med læretiden. :)

SPENTE: De nye lærlingene ser frem til læretiden i kommunen.

Bakerste rekke fra venstre: Heidi Solstad Glittum (lærlingkoordinator), Markus Nordholm Morfjord (institusjonskokk), Shanen Abdisha (helsearbeiderfaget), Kenneth Kristiansen (helsearbeiderfaget), Therese Strimp (barne- og ungdomsarbeiderfaget), Ole Bernt Wang (helsearbeiderfaget)

Foran fra venstre: Sebghatullah Momenzadah (helsearbeiderfaget), Karianne Palerud (helsearbeiderfaget), Amalie Zinder Mostad (helsearbeiderfaget), Haguera Kere (barne- og ungdomsarbeiderfaget), Imal Tarakheel (helsearbeiderfaget).

Foto: Magdalena Mianowicz

Sist oppdatert: 18. oktober 2020