Ett nytt smittetilfelle i Bamble

Bamble kommune har i dag mottatt informasjon fra Porsgrunn kommune om at en innbygger i Bamble kommune har fått påvist covid-19 via hurtigtest, PCR test er tatt i tillegg (ordinær nese/hals prøve).

Vedkommende er bosatt i Bamble kommune, foreløpig ukjent smittevei.
Denne personen har tilknytning til Nustadjordet bofelleskap. Smittevernstiltak er igangsatt, nærkontakter er satt i karantene og det er bestilt prøvetaking.

Vi vet at personen har vært til stede under treningstime på Nr 1 Fitness i Langesund mandag 4. januar – ettermiddag/kveld. Det ble holdt god avstand mellom deltakerne under timen. Treningssenteret har sendt ut varsel.

Bamble kommune oppfordrer alle som har vært på treningssenteret denne ettermiddagen (04.01.21) om å være spesielt observante, og teste seg ved den minste mistanke om symptomer frem til 14. januar 2021.

Sist oppdatert: 21. september 2021