Her er de nye lærlingene våre

Sist oppdatert: 21. september 2021

Denne fine gjengen skal jobbe i og for Bamble kommune de neste to årene.

Onsdag var det oppstartsamling for spente lærlinger og deres instruktører på Skjærgården hotell i Langesund. Lærlingkoordinator i Bamble kommune, Heidi Solstad Glittum, ønsket nykommerne velkommen, og fortalte litt om hva som venter – og forventes av dem i tiden som kommer.

Det er 11 lærlinger som fra i høst skal ut og representere Bamble i sine fagfelt. Åtte av dem jobber innenfor helsearbeiderfaget, mens tre skal ha læretiden sin i barne- og ungdomsarbeiderfaget.

- Viktig med gode fagarbeidere

Lærlingkoordinatoren er glad for at kommunen har god søkning til læreplasser, og lover tett oppfølging for de 11 som starter i høst.

- For Bamble kommune er inntak av lærlinger svært viktig med tanke på rekruttering av gode fagarbeidere framover, og dette er med på å sikre gode tjenester til innbyggerne våre, sier Heidi.

Det er i dag 28 lærlinger i Bamble kommune. Ni lærlinger har avlagt og bestått fagprøve hittil i år, og flere skal avlegge fagprøve i løpet av høsten.

Vi ønsker alle sammen lykke til!

På bildet øverst:
Fra venstre: Ørjan Fredriksen, Malin Grimsrud, Julian Bøhn- Hansen, David Teigen, Iselin Ahlgren Olsen, Adina Welle Holte, Stephan Billbo, Kristoffer Eikåsen Olsen, Tina Hilstan Haave, Isabell Pedersen, Bimala Rai.