Brukte frimerker blir gode tiltak

Brukte frimerker som blir til gode tiltak for funksjonshemmede barn og unge.

Hva gjør Tubfrim?
Tubfrim er en organisasjon som i over 85 år har samlet inn brukte frimerker for videresalg til frimerkesamlere, privatpersoner og samlere i Norge og mange andre land. Sammen med alle fantastisk flinke TUBFRIM-venner klarte organisasjonen å skape ett solid overskudd for driftsåret 2014. Til tross for nedgangen i bruk av frimerker, har de igjen gleden av å kunne dele ut kr 650.000,- til forebyggende og trivselsfremmende tiltak for funksjonsfriske og funksjonshemmede barn og unge, samt til bekjempelse av tuberkulose. Siden oppstarten i 1928, har TUBFRIM på Nesbyen nå delt ut over 21 millioner kroner til barn og unge.

Hvor og hvordan søke?
Av alle søknader som ble mottatt våren 2014 var det 34 lag og organisasjoner som kom gjennom nåløyet og ble tildelt støtte til forebyggende og trivselsfremmende tiltak. Søknadsfristen for TUBFRIM-midler til utdeling i 2015, er satt til 15. mars 2015.

Se www.tubfrim.no og klikk på søknadsskjema og rettledning.

Kan du hjelpe til?
Til tross for alle gode TUBFRIM-hjelpere som gjør brukte frimerker om til gode tiltak, trenger TUBFRIM all den hjelp de kan få. Det er viktigere enn noen gang å ta vare på frimerker og sende de til TUBFRIM, 3540 Nesbyen. Har du bare 5 frimerker tar vi gjerne i mot disse også.

I tillegg samler TUBFRIM inn alle typer kort, så som julekort, stedkort og prospektkort, brukte og ubrukte. Innsamlingskasser er plassert ut på Servicetorg i 350 av landets kommuner for å forenkle innsending. TUSEN TAKK til alle positive kommuner. Oversikt over kommuner med innsamlingskasse finnes på:

www.tubfrim.no

Sist oppdatert: 26. november 2015