Digitalisering av byggesaksarkiver

Kontraktsinngåelse for rydding og digitalisering av byggesaksarkiver mm. for Bamble, Drangedal og Kragerø kommuner.

Kontrakt
12. januar 2015 ble det inngått kontrakt med Data Scanning as for: Rydding og digitalisering av byggesaksarkiver for Bamble, Drangedal og Kragerø kommuner, samt programvare for arkivet. Samarbeidsprosjektet mellom kommunene har pågått siden november 2012. Anbudskonkurransen ble utlyst i august 2014, og leverandør ble valgt i november 2014. Det har vært et godt samarbeide mellom kommunene i prosjektet.

På bildet fra venstre: Leidulf Aakre, Enhetsleder Bamble kommune, Håvard Hagen, Rådgiver Drangedal kommune, Christian Larsen, Data Scanning as, Per Arstein, Bygningssjef Kragerø kommune, Jens Hauerbach, Data Scanning as, Ove Jordbakke, Rådgiver IT-seksjonen.

Data scanning as ble valgt fordi de scoret høyest på alle vurderingsområdene:

• Pris
  • Oppgaveforståelse
  • Dokumentert kompetanse og erfaring relevant for oppdraget
  • Programvare

Ferdigstillelse
Bamble kommune sitt arkiv skal være ferdig digitalisert i uke 36, Kragerø i uke 51 og Drangedal i 2016, uke 13. Hele prosjektet skal avsluttes i 2016. Prosjektet er et av de høyest prioriterte tiltakene i Bamble kommunes gjeldende IKT-plan, og det største tiltaket som starter gjennomføring i 2015. Det skal bidra til bedre interne arbeidsprosesser og bedre service for publikum, samtidig vil det frigjøres arealer i Rådhuset.

Enhetsleder Leidulf Aakre er prosjekteier i Bamble, og Ove Jordbakke fra IT-seksjonen er prosjektleder. Kontaktperson for gjennomføring i Bamble er Svein Magne Myrvang. Stein Sævik har vært en viktig ressursperson i arbeidet med kartlegging og prioritering av arkivene i Bamble.

Sist oppdatert: 26. november 2015