Søknad om diverse tilskudd

Vedlagte tekst er en forlengelse av kunngjøringsannonsen 28.02.2015

VIKTIG – OPPDATER FORENINGSREGISTERET

Foreninger som vil søke driftstilskudd i 2015 må ha oppdatert sine opplysninger i foreningsregisteret innen 1. april 2015. Det gamle foreningsregisteret ble slettet ved innføring av ny webside for Bamble kommune. Derfor må alle foreninger registrere seg på nytt i 2015.

Lag og foreningsregister

Driftstilskudd for 2015
Driftstilskudd for 2015 gis til drift av frivillige lag og foreninger Bamble kommune. Tilskuddet fordeles i to hovedkategorier: Idrett og Andre.

Idrett: Tilskudd gis til frivillige idrettslag som har medlemmer under 20 år og/-eller eier egne idrettsanlegg.
Andre: Tilskudd gis til frivillige kulturelle foreninger som har medlemmer under 20 år.

Søknadsfrist: 1. april 2015

For søknadsskjema og mer informasjon se knapp under , eller kontakt kulturkontoret tlf. 35 96 53 08

Arrangement og prosjekttilskudd
Gis til kulturelle arrangementer i Bamble kommune. Arrangementene skal våre åpne og kunngjorte og kan søkes på av lag og foreninger i Bamble. Prosjektstøtte gis til kulturprosjekter som bidrar til kommunens kulturliv.

Utstyr og Aktivitetstilskudd
Gis til frivillige lag og foreninger hjemmehørende i Bamble kommune. Tilskuddet skal gå til investeringer i utstyr til frivillig virksomhet, eller dugnadsbaserte aktiviteter i nærmiljøet. I alle søknader må dugnadsinnsats/egenandel tydeliggjøres.

Etableringstilskudd
Kan søkes på som engangstilskudd på kr. 3000,- til nyetablerte foreninger. Det søkes skriftlig og stiftelsesprotokollen må legges ved søknaden.

Ingen søknadsfrist

Kommunal delfinansiering av spillemiddelprosjekter.
Idrettslag i Bamble kommune kan søke om kommunal delfinansiering av spillemiddelprosjekter. Formålet med tilskuddsordningen er å øke antall spillemiddelsøknader fra idrettslag i Bamble.

Retningslinjer for støtteordning og skjema for kostnadsoverslag, finnes på Bamble kommunes websider.

Søknadsfrist: 1. april

Spillemidler til anlegg for idrett og fysisk aktivitet.
Søknadsfristen for spillemidler er 15. september 2015. Den samme fristen gjelder for fornyelse av eksisterende søknader og gjelder både nærmiljøanlegg og ordinære idrettsanlegg.

Søknaden fremmes elektronisk:

Idrettsanlegg.no

Søknadsfrist: 15. september

Idrettsfunksjonell forhåndsgodkjenning
Vi gjør oppmerksom på at alle søknader på anlegg må ha idrettsfunksjonell forhåndsgodkjenning i forkant.

Søknadsfrist: 1. september

Foreninger som ønsker idrettsfunksjonell forhåndsgodkjenning av sine prosjekter før sommeren, må søke innen 1. mai.

Sesongleie av idretts- og kulturlokaler
Frivillige foreninger kan leie Bamble kommunes idretts- og kulturlokaler gratis. Søknad om sesongleie / fast treningstid for sesongen 2015 / 2016 sendes inn på digitalt søknadsskjema.

Søknadsfrist sesongleie: 1. april

Priser og stipender
Kulturkontoret minner om frist for nominasjon til Bamble kommunes priser og stipender som er 15. september 2015. Send gjerne inn forslag allerede nå til postmottak@bamble.kommune.no

Sist oppdatert: 26. november 2015