To kommunalsjefområder (enheter) blir en

I administrasjonsutvalget 3. juni ble det vedtatt at to kommunalsjefområder blir til en.

1.  RenovasjonDagens enheter Næring, Miljø og Samfunnsutvikling og Tekniske tjenester og Eiendomsutvikling slås sammen til en ny enhet. Enheten gis nytt navn som ivaretar kommunens utviklingsperspektiv.
  2. Dagens virksomhet i enhet Næring, Miljø og samfunnsutvikling videreføres som egen virksomhet i ny enhet.
  3. Kommunalsjefen for den nye enheten får i oppgave å konstituere og videreutvikle den nye enheten, herunder navn, organisering med tanke på effektiv ressursutnyttelse, synergieffekter, nærledelse m.m.
  4. Den nye enheten skal ha økt fokus på samfunnsutvikling- og planleggingsoppgaver, slik at ressurser tilpasses dette.
  5. Den nye enheten gjøres gjeldende fra 1. august, 2015.

Kommunalsjef Morten Torgersen blir leder av den nye, sammenslåtte enhet, som inntil nytt navn er bestemt får arbeidsnavn «Enhet for Samfunnsutvikling- og teknisk drift». For å forberede til gjennomføringsdato 1. august, vil det være nødvendig å påbegynne organisatoriske tilpasninger. Dette vil foregå i samarbeid med de ansattes organisasjoner.

For mer informasjon, kontakt rådmann Tore Marthinsen, 35965043 / 91365043.

Sist oppdatert: 26. november 2015