Prosjektet ungdomsskolestruktur er i gang

Bamble kommune skal utrede ungdomsskolestrukturen, og sist torsdag møttes prosjektgruppa for første gang.

Den nylig valgte prosjektlederen heter KS Konsulent as. I tiden fra nå og frem til begynnelsen av august vil utredningsarbeidet foregå, og det blir en hektisk prosess fordi vi involverer svært bredt, kan kommunalsjef Kjersti Vevstad fortelle.

- KS Konsulent hadde det beste tilbudet og er valgt etter Lov om anskaffelser, sier Vevstad.

Videre sier hun at utredningsarbeidet inkluderer hele 19 referansegrupper som blir invitert til å følge prosjektet ekstra godt. En metode konsulentene skal benytte i stor grad, er gruppeintervju. Det blir gruppeintervju med elever, foresatte, ansatte, politikere og rektorene. - Dette vil både forankre prosjektet godt og ikke minst skaffe et bredt datamateriale, sier Vevstad.

Bamble kommune har laget en egen side som kun omhandler ungdomsskolestrukturprosjektet. Denne linken ligger under boksen for skole og barnehage på forsiden og finnes blant de 8 knappene under der.

Klikk deg også videre herfra for å få en oversikt.

Sist oppdatert: 26. november 2015