TV-Aksjonen 2017 går til UNICEF

Hvilken skole/klasse stiller med flest bøssebærere?

Bli bøssebærerTV-aksjonen NRK 2017 går til UNICEFs arbeid for å gi utdanning til barn rammet av krig og konflikt. I år går TV-aksjonen av stabelen søndag 22.oktober.

Når barn i krig og konflikt ikke får utdanning, står et helt lands framtid på spill. Årets TV-aksjon skal gi skolegang og håp til barn der krigen raser. Ett av fem barn i krigs- og konfliktområder står i dag uten skolegang. UNICEF jobber hardt og målrettet for at barn ikke skal få ødelagt framtiden på grunn av voksnes kriger og konflikter.

TV-aksjonen 2017 skal gi utdanning til barn i Colombia, Mali, Syria, Pakistan og Sør-Sudan.

Konkurranse
Bamble kommune har spurt alle 4. og 5. klassinger fra barneskolene i kommunen for å se hvem som kommer opp med flest bøssebærere. Fristen for tilbakemelding er fredag 6. oktober.

Målet for en bøssebærer er at alle husstander skal få besøk den 22. oktober. Til det trenger vi totalt sett 100.000 bøssebærere, dette er nasjonalt. I Bamble kommune trenger vi ca. 130. Tidspunktet for bøssebæringen er mellom kl. 16.00 og 18.00 søndag 22. oktober.

For anledningen er Marit på servicetorget innsamlingsgeneral.

For mer fakta om TV-aksjonen:

BLI MED

Sist oppdatert: 05. mars 2018