Informasjonsmøte om ny E-18 Dørdal-Grimstad

Det inviteres til møte på Dørdal grendehus 28. mai kl. 18.00.

Kart over BamblePlanarbeidet omfatter mange kommuner i nærheten av Bamble. Planleggingen gjennomføres av Nye Veier og deres rådgivere, tett sammen med kommunen. Det er ønskelig å gjennomføre en effektiv og åpen planprosess hvor innbyggernes synspunkter er viktige.

Prosjektet har opprettet en medvirkningsportal, som en informasjonskanal hvor spesifikke innspill fra innbyggerne kan ha betydning for fremtidig veitrasé.

Har du noe på hjertet, si din mening her

Nye Veier har ansvar for utbygging av E18 fra Langangen til Grimstad til firefelts motorvei. Formålet med ny E18 er å:

• Binde sammen regionene
  • Utvikle bo- og arbeidsmarkedet til regionen
  • Sikre gode rammebetingelser for næringslivet
  • Redusere reisetiden
  • Øke trafikksikkerheten

Hva skjer fremover:

• Informasjonsmøte på Dørdal grendehus, 28. mai kl. 1800.
  • Dialogmøte med inviterte foreninger og lag i Bamble rådhus, formannskapssalen 4. juni

Mål for planprosessen: vedta trasé/korridor for ny E18 fra Dørdal til Grimstad innen sommeren 2019.
Mål for ny E18: binde regionen sammen og gi redusert reisetid.