Kommunen inviterer næringslivet

Er du snekker, advokat eller tannlege….eller innen annen type servicenæring?

Sjøbua på ValleBamble kommune ønsker å invitere næringslivet til en fagsamling hvor reiseliv er tema. Dette gjelder hele næringslivet og ikke bare virksomheter som i dag typisk jobber med turisme og reiseliv. Samlingen vil være starten på en større satsning i kommunen vår.

Bildet er tatt av Per Flåthe og representerer turistdestinasjonen Sjøbua på Valle.

Hvorfor involveres næringslivet, hvorfor nettopp DU?
Enten du er tømrer, advokat, tannlege, taxisjåfør, den lokale kolonialeieren eller noe annet innen servicenæringen, har reiselivet behov for å komme i kontakt med deg. Se for deg følgende tre scenarier:

En stor aktør innen reiseliv, f.eks. et hotell, ønsker å få bygget en brygge i nærheten av hotellet. Denne bryggen skal inneholde en stamp og en kjøkkenkrok. Da trengs en rørlegger, en elektriker, en tømrer og en kjøkkenleverandør og kanskje en montør.

En campingplass bestående av turister et sted i Bamble bestemmer seg for å dra på konsert på Wrightegaarden i Langesund. De er såpass mange at de ønsker å leie et par store taxier eller en minibuss for å få med alle. Før de stiger om bord i taxien går de innom den lokale butikken for å ta med seg en is i varmen.

En bobil bestående av turister kjører gjennom Bamble, får motorstopp og trenger hjelp. Bobilen har behov for en mekaniker på stedet som kan fikse skaden, eller en tauebil for å få bobilen på verksted.

Scenariene over forteller litt hvordan næringslivet kan bli koblet på reiselivet. Derfor er du en større aktør for reiselivet enn du kanskje tror. Kommunen vil sammen med reiselivet komme i kontakt med deg for å informere om mulighetene det går an å utvikle sammen.

Samlingen foregår på Froste i vest Bamble. NHO reiseliv stiller med politisk rådgiver Kjersti Aastad, mens 2469Reiseutvikling stiller med Børre Berglund.

Sted: Grimsrud Gård, Frosteveien 324 (Grimsrødveien), Froste
Tid: 29. mai, kl. 16.00 – 21.00
Påmelding: geir@vig.no - innen torsdag 24. mai
Pris: Gratis

Agenda
Kl. 16.00 – 19.00:   Faglig del – Formannskapet sammen med næringslivet i Bamble
Kl. 19.00 – 21.00:   Enkel middag og sosialt

Vi håper dere finner tid og anledning til å ta turen ned til Froste og Grimsrud Gård. Kommunen er i startgropen for denne storsatsningen på reiseliv.

PROGRAM

FACEBOOK ARRANGEMENT