Secundus Sport og Fritid offisielt åpnet

Kommunen, Nav, ansatte, bidragsytere, kunder og skuelystne var å se på åpningen.

SnorkippingMandag 1. oktober 2018 ble Secundus Sport og Fritid offisielt åpnet. Ordfører Hallgeir Kjeldal sto for klipping av snor, men fikk god hjelp av Nav-leder Anita Kjerra Williams og virksomhetsleder i VIVA, Stig Roar Hansen. (bildet)

Secundus Sport og Fritid skal gjøre sitt ytterste for å fylle utstyrsbehovene til kundene som kommer innom. Rollen blir å være en gjenbruksbutikk som skal drives av Nav og VIVA, hvor alt overskudd går til barn og familiers fritidsmuligheter. Butikken skal også samarbeide tett med lag og foreninger i Bamble kommune for å vite hva som trengs i vår kommune.

Butikken har flere ledige hyller som kan fylles med utstyr som folk har liggende rundt i skap, boder og garasjer, som kan få nytt liv og samtidig redusere overforbruk. Secundus er avhengige av at alle innbyggerne i kommunen/regionen synes dette er en god ide og bidrar med utstyr som allikevel ikke brukes lenger.

Secundus Sport og Fritid holder til på BS senter på Stathelle. Inngang i samme lokaler som Skomakeren ved siden av apoteket. De tar imot  varer fra kl. 9.00 -16.00 mandag til fredag.

Kommunen ønsker lykke til med butikken.