Nyheter om valget

Foto: Valgdirektoratet

Her finner du nyheter om valget

12.09.23 - Valgoppgjøret er klart

Valgstyret har godkjent valggjennomføringen. Se hvem som sikret seg plass i kommunestyret.

Les nyhetssak

11.09.23 - Følg valgresultatet time for time

Fra klokken 21.00 kan du her følge valgresultatene for Bamble, og for den enkelte valgkrets.

Les nyhetssaken

11.09.23 - Har du ikke stemt enda?

Siste sjanse for å stemme ved kommunestyret- og fylkestingsvalget er i kveld innen kl. 20.00. Her får du en liten stemningsrapport fra alle kommunens valgkretser.

08.09.23 - Her kan du stemme på valgdagene

10. og 11. september er de fem valglokalene i Bamble åpne fra klokken 12.00-20.00. God valg!

05.09.23 - Fortsatt mulig å forhåndsstemme

Siste uke med forhåndsstemming er i gang. Våre hjelpsomme valgfunksjonærer tar imot stemmer både på rådhuset og biblioteket. Velkommen!

28.08.23 - Flere steder å forhåndsstemme

Har du bestemt deg? I uke 35 rigger vi til midlertidig stemmelokale flere steder i Bamble. Stikk innom, da vel!

08.08.23 - Snart kan du forhåndsstemme

Fra torsdag 10. august til og med fredag 8. september kan du forhåndsstemme ved kommunestyre- og fylkestingsvalget. Mer informasjon om åpningstider og hvor du kan stemme, får du i nyhetssaken.

19.05.23 - Trenger flere valgmedarbeidere

Valgstyrets leder Hallgeir Kjeldal og valgansvarlig Jorunn Tisjø oppfordrer flere, både yngre og eldre, til å melde seg som valgmedarbeidere.

15.05.23 - Disse partiene stiller til valg i Bamble

Her ser du hvilke partier som stiller valgliste ved kommunestyrevalget i Bamble.

Les nyhetsssaken

13.04.23 - Bli valgmedarbeider

Bamble kommune søker etter valgmedarbeidere til stemmelokalene ved høstens kommunestyre- og fylkestingsvalg. Meld interesse før 1. juli 2023.

03.04.23 - Her er listeforslagene for Bamble

Lurer du på hvem som stiller til kommunevalg i Bamble? Se listeforslagene her.

15.03.23 - Listeforslag og ny valgansvarlig

Innsendte listeforslag blir publisert fortløpende, og det videre arbeidet frem mot valget er det Jorunn Tisjø som skal ha ansvaret for.

25.01.23 - Emily og Gyrid gjør klart til valget

Emily og Gyrid er i full gang med forberedelsene til kommunestyre- og fylkestingsvalget i september 2023. – Vi er i gang med arbeidet, men det er mye som skal på plass før alt er klart til valget, sier Emily.

Sist oppdatert: 15. september 2023