Vellykket rockhistorie!

Sentrumsgården Lørdag 29.11

Med seks band og artister, Lars-André Tokheims lysbilder og fortellinger fra vår rockhistoriske fortid og 140 mennesker i salen, ble arrangementet om Bambles rockhistorie på lørdag en suksess.

Finn GunnulfsenFørst ute var Strandgutta, som først spilte to instrumentallåter, før Tokheim, som «vikar» for John Gerhard Steen, tro til som vokalist på de neste. Finn Gunnulfsen entret deretter scenen sammen med fiolinist Henriette Petersen. Dette var en sjelden anledning til å høre Gunnulfsen live, da han nesten aldri spiller offentlig. Stay Free spilte sammen på 80-tallet og var samlet igjen for denne anledningen, og de som var kommet for å høre Vidar Busk i dette bandet ble ikke skuffet. I neste band, Urban Honk med Kito Eriksen på vokal, hadde Ole Bjørn Berge meldt forfall, så Vidar Busk ble like godt med her også. Anita Torvund i Trio Fet hadde mistet stemmen og det sto respekt av dama da hun stilte opp til tross for dette og leverte to hese, men veldig sjarmerende låter. Confusion, som nylig byttet navn til Set One’s Cap, avsluttet denne supre konsertserien med sin nye vokalist Joacim Juul.

Innimellom musikkinnslagene loset Tokheim oss igjennom rockhistorien med stor kunnskap, flotte bilder og glimt i øyet. Det var også bamblerock-quiz i pausen, og vinnerne ble premiert med Bamble kommunes jubileumsbok.

Dette var det siste i rekken av i alt 15 jubileumsarrangementer og kvelden satte et verdig punktum for Bamble kommunes 50-årsfeiring.

Vidar Busk

Sist oppdatert: 26. november 2015