Årets sykepleier kommer fra Bamble kommune

Jorunn Holth ble tirsdag denne uken (12. mai) kåret til årets sykepleier i Telemark.

Jorunn ble hedret med Sykepleierprisen 2015 i Ibsenhuset under Fagkonferansen til Norsk sykepleierforbund (NSF). Hele 9 nominerte kandidater var tilstede, og både innstillingskomiteen og fylkesstyret i NSF hadde en vanskelig jobb med å finne en vinner blant disse.

Begrunnelsen
Begrunnelsen bak valget var: «Jorunn Holth fortjener så inderlig å bli nominert, med tanke på all den kunnskap, motivasjon og engasjement hun er med på å dele og skape sammen med alle oss andre i Bamble kommune»

Ansatt i kommunen i mange år
Gjennom mange år har Jorunn jobbet på legevakta og korttidsavdelingen ved Bamble sykehjem, samt at hun jobber ved Helsestasjon for voksne. Jorunn sier selv at hun ble skjelven i beina når hun takket for prisen. Hun er ydmyk og takknemlig overfor sine gode kollegaer i Bamble kommune hvor hun sier de har et fantastisk fagmiljø. Hun takker også kommunen som er villig til å satse på kompetanse og videreutdanning.

Bamble kommune gratulerer Jorunn Holth med prisen.

Sist oppdatert: 26. november 2015