Bamble helsehus - bringer frem minner

Helsehuset har en brudeutstilling i kjelleren som er verdt en titt.

IBrudeutstilling kjelleren på helsehuset har aktivitør Hege Lill Wilhelmsen sammen med en god kollega, satt opp en brudeutstilling. Denne utstillingen bidrar til at brukerne av helsehuset, samt besøkende kan ta seg en runde og se på gamle brudekjoler og annet som hører til en brudefest.

Bamble kommunes utsendte fikk muligheten til å få samme rundtur som de ellers gir til de som måtte ønske. Nå i disse juletider blir det ofte mye julepynt, dekorasjoner, julebakst, julemusikk og det som måtte høre til. Helsehuset ville gjøre noe litt annerledes akkurat i denne høytiden, en liten pause fra julen. Brukerne får anledningen til å bevege på kroppen, selv om det kun er innendørs, samt at de får se noe som vekker egne minner fra denne tiden. Utstillingen inneholder brudekjoler og annet fra 1940/1960- og 1980 tallet. Undertegnede fikk seg en god latter på en del av plakatene som var hengt opp, blant annet hvordan bryllupsnatten skulle forløpe seg og vitnene som skulle se til at det gikk som planlagt. Vi humret litt for oss selv av denne plakaten, samt en del interessant informasjon som sto skrevet om det meste som skjer fra a-å innenfor planlegging og gjennomføring av hele bryllupet.

Har du ikke sett utstillingen enda, anbefales det på det sterkeste å ta en tur. Her kan du få med deg en ansatt som viser deg rundt, eller du kan spasere litt rundt alene.

Flere bilder av utstillingen ligger på kommunens facebook side.

Bamble kommune på Facebook

God utstilling!