Bamble mottok folkehelsepris

To strålende fornøyde folkehelsekoordinatorer mottok i går pris på vegne av Bamble kommune.

Fotavtrykk
Flere stipender og priser ble delt ut under årets Fotavtrykk i Telemark i går, 12. februar. Flere priser er verdt å nevne, men den gjeveste for Bamblingene, var selvfølgelig Folkehelseprisen som ble tildelt Bamble kommune. Kommunen fikk tildelt denne prisen, fordi kommunen kan vise til gode eksempler på godt folkehelsearbeid i tråd med den vedtatte folkehelsestrategien i Telemark.

Juryens begrunnelse
Juryen forteller at Bamble er en foregangskommune som har prioritert folkehelsearbeidet både i kommunal planlegging, tilrettelegging av tiltak og tildeling av ressurser til folkehelsekoordinatorstillinger. Bamble kommune tok en prat med prisvinnerne som ærlig innrømmer at dette gjorde dem kry, i tillegg til at dette er en kjempeinnsats av alle i kommunen som hver dag jobber med folkehelse.

På bildet til høyre er Heidi Therese Herum og Mette Halvorsen.

Selve prisen
Prisen som ble mottatt er et bilde av den svenske fotokunstneren Ingemar Myrén, «Eplets dans». Formålet med prisen er å vise til godt folkehelsearbeid innenfor psykisk eller fysisk helse, inaktivitet, kosthold eller kultur for helse.

Bamble kommune gratulerer!

Sist oppdatert: 26. november 2015