Invitasjon til felles foreldremøte

Pål Roland engasjerer sine tilhører med temaene han tar opp. Ta turen til Grasmyr konferansesenter!

Til Grasmyr konferansesenter kommer Pål Roland, en dyktig foreleser som engasjerer sine tilhørere. Pål Roland skal snakke om "Hvordan være en god forelder og foredraget tar utgangspunkt i innholdet i "Være Sammen" prosjektet.

Dato:  17. mars 2015
Kl:      18.00 - 20.00
Hvor:  Grasmyr konferansesenter

Temaene Roland skal ta opp er:

• Den varme og grensesettende forelder
  • Hvordan møte barn med sterke følelser og sinne?
  • Hvordan møte de barn som er stille og innadvendte?

Være sammen
10 barnehager, 4 private og 6 kommunale» i Bamble jobber med Være sammen. Et utviklingsarbeid som i første rekke skal bidra til å øke personalets kompetanse som selvfølgelig skal komme barna til gode. Den autoritative voksne (varm og grensesettende) er et grunnleggende prinsipp i være sammen. En kombinasjon av varm relasjonsbygging til barnet og en tydelig voksenstil når det gjelder å sette krav og grenser. Denne voksenstillen skal være en viktig del i barnehagens pedagogiske plattform.

(Andre kjerneelementer er relasjonsbygging, kommunikasjon, tidlig innsats, håndtering av utfordrende adferd.)

Vi tror også foreldre og foresatte vil ha utbytte av å høre Pål Roland forelese om den autoritative voksenstilen og hvordan de kan møte barn med ulike utfordringer.

Invitasjon til felles foreldremøte

Sist oppdatert: 26. november 2015