Kommunereform i postkassa

Ta en titt i postkassen din lørdag 11. april, da finner du en fersk brosjyre som forklarer litt om prosessen rundt kommunereformen.

Vedtak om kommunesammenslåing Våren 2016 gjør grenlandskommunene vedtak for eller imot kommunesammenslåing. Lørdag 11. april vil innbyggerne i Bamble, Drangedal, Kragerø, Porsgrunn, Siljan og Skien motta en informasjonsbrosjyre i posten. Den omhandler den pågående kommunereformen og forteller litt om det som skjer i Grenland.

Totalt vil 56 300 husstander få brosjyren som har til hensikt å vekke interessen for reformen hos kommunenes innbyggere.

6 Grenlandskommuner De seks grenlandskommunene har startet opp arbeidet med regjeringens kommunereform. Arbeidet gjennomføres som et samarbeid mellom alle kommunene, i regi av Grenlandssamarbeidet. Prosessen skal bidra til å gi kommunene økt innsikt i spørsmålet om framtidig kommunestruktur, og skal gjennomføres med åpenhet og god informasjon.

Grenlandskommunene ønsker å legge til rette for at innbyggernes standpunkter bygger på kunnskap og innsikt. Det bidrar til å skape bedre forståelse for de beslutningene politikerne skal ta. Innbyggerne vil få gode muligheter til å komme med egne tilbakemeldinger og innspill i løpet av vinteren og våren 2016.

Framtidig kommunestruktur er en beslutning som berører alle innbyggerne i Grenland. Målet for arbeidet frem mot kommunereformen er å lage et godt beslutningsgrunnlag for by- og kommunestyrene.

Bla i brosjyren digitalt her

Last ned en PDF versjon av brosjyren

Les mer om kommunereformen

Sist oppdatert: 26. november 2015