Konsert med TenThing brassensemble

Rikskonserter og Telemark fylkeskommune har sammen produsert en skolekonsertserie med TenThing brassensemble.

I Sentrumsgården
Denne vinteren vil Tine Thing Helseth og TenThing spille skolekonserter for absolutt alle ungdomsskoleelevene i fylket. Torsdag 15.januar holdes det tre konserter på scenen i Sentrumsgården for Bambles ungdomsskoleelever.  14 ungdommer fra Bamble som spiller blåseinstrumenter vil også stå på scenen sammen med Tine.

Dette blir en sjelden opplevelse, både for publikum og utøvere!

Startet tidlig
Tine Thing Helseth begynte å spille trompet i skolekorpset som syvåring. Hun viste seg raskt som et sjeldent talent og i dag er hun en av verdens aller mest berømte trompetister. Tine har vunnet mange ulike priser, gitt ut flere plater og opptrådd på tv og scener over hele verden.

I 2007 dannet Tine tenThing, et brassensemble med 10 kvinnelige messingblåsere. Også tenThing har gjort stor suksess og turnerer både inn- og utland.

Konserten er en del av Den Kulturelle Skolesekken i Bamble.

Sist oppdatert: 26. november 2015