Musikk- og festivalbyen Langesund

Kommunestyret i Bamble kommune har avsatt midler for utvikling av Langesund som musikk- og festivalby.

Avsatt midler
Kommunestyret har avsatt kr 550.000 til viktige og nødvendige tiltak for utvikling av Langesund som musikk- og festivalby. Midlene disponers av formannskapet etter søknad, og har som formål å bidra til utvikling og samarbeid om Langesund som langsiktig arena for musikk og festivaler. Det legges vekt på målsetting og føringer i kommuneplanens samfunnsdel, og søknader må være i tråd med disse. Geografisk avgrenses tiltak/prosjekt til å gjelde Langesund sentrum, samt Skjærgårdshallen.

Hovedkriterier

• Utviklingstiltak og prosjekter som innbefatter mål om langsiktig samarbeid og arrangementpartnerskap mellom flere aktører (Wrightegaarden, Skagerakfestivalene, Musikkrådet m.v.)
  • Tiltak og prosjekter som kan utløse ekstern delfinansiering
  • Markeds og profileringssamarbeid med mål om bredere profilering av Langesund som musikk- og festivalby
  • Det gis ikke støtte til enkeltarrangement eller enkelttiltak
  • Alle aktuelle aktører har mulighet til å søke om tilskudd fra fondet

Søknader behandles og midlene disponeres fortløpende i løpet av første halvår 2015.

Søknadsfrister

• 13. februar for behandling i formannskapet 12. mars
  • 20. mars for behandling i formannskapet 23. april
  • 17. april for behandling i formannskapet 12. mai
  • 7. mai for behandling i formannskapet 4. juni

Søknad sendes til postmottak@bamble.kommune.no

Bransjemøte
Det inviteres til åpent møte torsdag 5. februar kl 18:00 på rådhuset, møterom Formannskapssalen.

Sist oppdatert: 26. november 2015