Nasjonal tilskuddsordning mot barnefattigdom - utlysning for 2016

I regjeringens forslag til Statsbudsjett 2016 er det satt av 149 millioner til "Nasjonal tilskuddsordning mot barnefattigdom".

Bufdir lyser nå ut midlene med forbehold om Stortingets bevilgning.

Formålet er å motvirke eller dempe konsekvensene av fattigdom blant barn og ungdom. Tilskuddsordningen er en del av regjeringens strategi "Barn som lever i fattigdom"  (2015-2017). Den skal være et virkemiddel for å bedre mulighetene for at flere barn og ungdom skal få delta på viktige sosiale arenaer, som ferie- og fritidsaktiviteter, uavhengig av foreldrenes inntekt og sosiale situasjon. Det skal ikke stilles krav om kunnskap, politisk ståsted eller religiøs bakgrunn for å delta. Tilbudet skal så langt det er mulig ha lave eller ingen kostnader.

Det er et mål at tiltakene i tillegg til å oppfylle formålet også bidrar til et mer inkluderende fritidsmiljø. Offentlige instanser, private aktører og frivillige organisasjoner kan søke om midler. Frist: 16.11. Søknadene vurderes og prioriteres av kommunen.

Søk her

For spørsmål, ta kontakt med virksomhetsleder for oppvekst, Gina Thorbjørnsen på gina.thorbjornsen@bamble.kommune.no eller 35 96 52 11.

Sist oppdatert: 18. juni 2019