Tour of Norway – tilbake til Bamble kommune

Bamble kommune har gleden av å informere at sykkelrittet kommer tilbake til kommunen vår.

Målgang i Langesund 2015Dette er store nyheter for Bamble kommune. 21. mai i år arrangerte Bamble kommune, sammen med Tour of Norway årets happening. Vi var vitne til at Kristoff, Boasson Hagen og resten av sykkeleliten stormet gjennom kommunen vår. I hvert fall fra Breviksbrua til Langesund. Nå kommer de tilbake 18. mai neste år for igjen å gjøre oss stolte av kommunen vår.

21. mai i år, sto Bamble kommune på hodet. Vi fikk oppleve noe av det største en sportsverden har å tilby. Sykkelsporten har vokst seg enorm og vi kan bare glede oss til å se den komme tilbake til kommunen. Vi vet enda ikke hvilke lag som kommer. Alt vi har fått bekreftet er at 1. etappe skal sykles fra Drammen til Langesund 18. mai. Om Thor Hushovds nye planlagte lag finnes da, vet vi ikke, om de norske sykkelstjernene kommer, vet vi ikke, hvilke andre stjerner som kommer, vet vi ikke. Alt vi VET med 100 % sikkerhet er at Tour of Norway har bedt oss om tillatelse til å komme tilbake og det har vi gledelig takket ja til.

Bamble kommune kommer igjen til å gjøre sitt ytterste for å informere alle sykkelentusiaster i kommunen og omkringliggende kommuner om hva som skjer utover vinteren og våren. Kommunens hjemmeside og Facebook side vil brukes for å informere.

Dette gleder vi oss til nok en gang!