Tour of Norway til Bamble

Tour of Norway har kommet til Bamble og skal ha målgang i Langesund 21. mai 2015.

Årets ritt til Bamble
Bamble kommune har vært så heldige å få delta på årets Tour of Norway, hvor etappe 2 av årets ritt ender opp i Langesund. Datoen er 21. mai 2015. Da sykler mange verdensstjerner med Kristoff og Boasson Hagen i spissen fra Drammen til Langesund.

Norges største sykkelritt
Tour of Norway er Norges største sykkelritt, og et av landets største idrettsarrangement. Rittet har siden oppstarten vært en stor suksess med folkefest langs løypene og i start og målområdene. Vi er på vei til å få vårt eget ”Tour de France” i Norge.

TV2 sending
Også i år sikrer TV 2 2,5 timers direkte sending fra alle etapper på hovedkanalen. Det blir produsert bilder fra start og målområdene og fra løypene. I samarbeid med produksjonsselskapet legges det til rette for visning av lokale severdigheter og andre aktuelle saker som det er interessant å presentere under sendingene. Det er også inngått avtale om internasjonal kringkasting gjennom Eurosport. Denne avtalen gir rittet sendeflate i hele 47 land i Europa, og 17 land i Asia/Oseania. Mange millioner TVseere har fulgt rittet både gjennom TV 2 og Eurosport de to siste årene.

Følg med på egen side
Bamble kommune har laget en egen side om Tour of Norway for å holde kommunens innbyggere oppdatert på hva som skjer. Klikk på knappen under, eller gå inn via forsiden/kultur og oppvekst/Tour of Norway 2015.

Tour of Norway 2015

Sist oppdatert: 26. november 2015