VALG 2015

Til høsten er det kommunestyre- og fylkestingsvalg. Utover 2015 vil vi oppdatere med informasjon på kommunens nettsider.

Valg til høsten
I statsråd 6. juni ble valgdagen for kommunestyrevalget og fylkestingsvalget 2015 fastsatt til 14. september. I Bamble vil det bli mulig å avgi stemme til kommunestyre og fylkesting både søndag 13.- og mandag 14. september.

Oppdateringer på nye nettsider
Under knappen for VALG 2015, som er mulig å finne både under snarveier og under Politikk knappen på forsiden av NY web til Bamble kommune, står det masse bra informasjon om hva som skjer frem mot valget. Her står oppført viktige datoer, listeforslag osv. Mer informasjon vil komme, så ta deg en tur innom denne knappen inni mellom for å oppdatere deg selv på valget.

Listeforslag
Listeforslaget være innlevert kommunen 31. mars kl. 12.00. Det er ikke nok at brevet med listeforslaget er poststemplet innen fristen. Listeforslaget skal leveres til kommunen på en bestemt mal (se under VALG 2015 knapp), og det må leveres i papirformat og tosidig. På den ene siden skal alle kandidatene stå, på den andre skal listens underskrivere stå. Departementet har utarbeidet  malen for listeforslaget. Når innleveringsfristen er utløpt, kan forslagstillerne kun gjøre de endringene på listeforslaget som er nødvendige for å bringe forslaget i overensstemmelse med valgloven og forskriftene til denne.

Godt valg!

Sist oppdatert: 26. november 2015