Bamble nr. 47 av alle landets kommuner!

Bamble kommune opp til 47. plass blant alle landets kommuner på Kommunebarometeret

Kommunebarometeret 2018Kommunal Rapport leverer hvert år en rangering av alle kommuner, kalt Kommunebarometeret. Kommunebarometeret har som hensikt å gi et lettfattelig bilde av hvordan kommunen presterer målt mot resten av Kommune-Norge, for å bidra til en mer opplyst lokaldemokratisk diskusjon. 2018-barometeret er basert på offentlig tilgjengelige data fra offisielle kilder, og inkluderer 152 nøkkeltall innen 12 ulike kategorier. Barometeret kan leses som et supplement til kostra-analysen som ligger ved Bamble kommunes årsmelding for 2017.

I den foreløpige utgaven av Kommunebarometeret 2018 havner Bamble kommune på 47. plass i Norge, og 2. plass i Telemark! Den endelige utgaven er ferdig utarbeidet av Kommunal Rapport den 21. juni. Dersom du er interessert i å fordype deg i detaljene kan du følge linken under.

Kommunebarometeret 2018 (foreløpig utgave)