Bamble kommune med i friluftsrådet

Grenland friluftsråd ønsker Bamble og Siljan velkommen inn i rådet.

Grenland friluftsrådBamble kommunestyre har vedtatt at kommunen slutter seg til Grenland friluftsråd, og går dermed inn i samarbeidet sammen med Drangedal, Porsgrunn og Skien kommuner. Vi gleder oss over et nytt medlem, og tror på godt samarbeid med både kommunen og organisasjonslivet i Bamble.

Bamble har fantastiske områder for friluftsliv og naturopplevelser! Den lange og varierte kyststrekningen har en sammenhengende kyststi, med et utall muligheter for fiske, bading og sjøsprøyt. Lenger inn på land finner vi Bamblemarka, som har rikelig med små og store innsjøer - og ikke minst det svært padlevennlige Herrevassdraget.

Grenland friluftsråd vil innlemme Bamble kommune i sine faste tiltak, og håper på spennende prosjekter i årene som kommer for å styrke og løfte frem friluftslivet i området.

Grenland friluftsråd

Foto: Porsgrunn og omegn turistforening