Fylkesmesterskapet i helsearbeiderfaget

Camilla Siggestrøm er lærling i helsearbeiderfaget i Bamble kommune. Hennes arbeidssted er på Bamble helsehus, korttidsavdelingen

Fylkesmesterskapet i helsearbeiderfagetVi syns det er moro at Camilla nå er plukket ut til å delta i en yrkeskonkurranse der hun og to andre lærlinger konkurrerer om å bli Telemarks beste helsefagarbeider. Lærlingene får en oppgave som går ut på at de må bruke sine kunnskaper og praktiske ferdigheter til å hjelpe en «pasient» med forskjellige helseutfordringer. Dette foregår på en scene med publikum til stede.

Yrkesutdanning er viktig for landet, og mange er ikke klar over hvor mange spennende muligheter som finnes innen yrkesfag. Slike konkurranser kan være med på å høyne statusen og interessen for yrkesutdanning. Vinneren av fylkesmesterskapet går videre til yrkes-NM til høsten. Vi ønsker Camilla lykke til den 8. mai!

Sist oppdatert: 21. desember 2018