Har du lyst til å hjelpe oss?

Hjelp oss til å kartlegge mobildekningen i Bamble.

NettfartNKOM* (Nasjonal kommunikasjonsmyndighet) har teoretiske kart over mobildekningen i Norge. De har nå utviklet en APP som tester dekningen der du er og legger resultatet direkte ut i kartet. For nedlasting av appen, gå til App Store og Google Play og søk opp "Nettfart". Se bilde av appen til høyre.

Ett par tips før du starter testingen;
• Alle dekningskart viser dekningen ute. Gjør testen på tunet utenfor boligen.
• Har du WIFI hjemme så slå av WIFI-tilkoblingen slik at du tester mobildekningen.
• Test også gjerne inne med og uten WIFI etterpå. Kartet som viser resultatet har filtermuligheter som kan skille på dette.
• Appen trenger svært begrenset dekning for å utføre testen, men er det ikke dekning i det hele tatt så vil ikke resultatet bli lastet opp i kartet!

Testresultat og kart er tilgjengelig for alle! For at dekningskartet skal bli best mulig ser vi gjerne at det ikke bare testes hjemme, men også langs veier og stier, utfartssteder, kyststien etc.

Lykke til og tusen takk for hjelpen!

* Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) er et frittstående forvaltningsorgan som er underlagt Samferdselsdepartementet. Hovedansvarsområdet er å regulere og føre tilsyn med tilbyderne av post- og teletjenester i Norge. Nkom skal sørge for best mulige post- og teletjenester over hele landet, til best mulig pris.

Se NKOM og Nettfarts hjemmesider for mer informasjon tjenesten og rettigheter.