Herre skole til quiz finale

Herre skole er første skole fra Bamble kommune som kvalifiserer seg til tv-sendt quiz finale.

Herre skole - 10 klasse10. klasse på Herre skole klarte å kvalifisere seg til finale på Klassequizen som går på NRK. Klassequizen er en kunnskapskonkurranse kun for 10. klassinger fra hele landet. Det starter med quiz i radio og ender opp med finalesendinger på NRK til våren.

Rektor ved Herre skole, Bente Thomassen, sier de er kjempestolte av å ha så flinke gutter og jenter på 10-trinnet. Hun sier klassen er veldig samfunnsinteresserte og er såpass interesserte i quiz at de kan mye mer enn hva skolens pensum tillater. Flagget er heist på skolen, det blir stor fest på Herre og kaker er bestilt, utbryter hun.

Robert Lien Pettersen, som er kommunens utsendte på enheten skole og barnehage, sier kommunen er veldig stolte av å ha så flinke elever på en av sine skoler. Robert kjørte også i gang en egen komponert quiz for anledningen, samt en velformulert limerick.

Ordfører Hallgeir Kjeldal var selvfølgelig også tilstede og sa noen velvalgte ord til klassen. Kjeldal hadde i dag på seg spanderbuksene, da han bestemte seg for å spandere hele klassen til Oslo for anledningen, ikke bare panelet som deltar. Det ble tatt imot med applaus og jubel fra elever og lærere og rektor sier at klassen selvsagt får fri til dette.

Bamble kommune ønsker 10. klassingene en god tur til Oslo og lykke til i finalen, vi skal heie på dere.

Les mer om Klassequizen