HMS forum Grenland

HMS forum Grenland arrangerte 23. mai det årlige Halen-seminaret i Langesund.

HMS forum GrenlandHMS Forum Grenland består av HMS/HR avdelingene i Grenlandskommunene, samt NAV arbeidslivssenteret og Telemark Fylkeskommune. Målgruppen var ledere, HR avdelinger og hovedverneombud og totalt møtte 65 deltakere.

Hvert år arrangeres en fagdag hvor dagsaktuelt tema står på agendaen. I år var forebygging og håndtering av vold og trusler innrammingen på dagen, og flere aktører var bedt inn som foredragsholdere. Arbeidstilsynet Sør Norge, Løvstad skolen, Politiet i Telemark og Bamble Helsehus hadde faginnlegg for å øke kompetansen rundt håndtering av vold og trusler. Overskriftene fra dagen handlet blant annet om lovverk, risikovurdering vold og trusler, voldens vesen og funksjon, politiets perspektiv og opplæring og kompetanseheving av ansatte.

Vi håper denne dagen kan bidra til å sikre god kompetanse ute i virksomhetene, og sørge for forsvarlige arbeidsmiljø.

På bildet øverst fra venstre:
Bjørn Tore Hansen - Arbeidstilsynet, Frode Thorsås – Lensmann i Bamble, Kjersti Kleiv – Telemark fylkeskommune, Anne-Karin Nordmo – Porsgrunn kommune, Elisabeth Strømdal – Skien kommune, Anne Isaksen – Skien kommune, Øystein Polland – Bamble kommune
Nederst fra venstre:
Ingunn Nestestog – Drangedal kommune, Aina Merethe Bergdahl – Siljan kommune, Elin Winge – NAV, Anny Skaug Grøgaard – Kragerø kommune