Seier til Camilla i fylkesmesterskapet!

Lærling i helsearbeiderfaget vant i går fylkesmesterskapet.

CamillaLærling i helsearbeiderfaget, Camilla Siggestrøm (bildet), konkurrerte i går med to lærlinger fra Skien i fylkesmesterskapet i helsearbeiderfaget. Mesterskapet foregikk på Skogmo videregående skole og det var en spent lærlingeinstruktør Heidi R. Halvorsen, sammen med avdelingsleder Tone Folkestad Olsen og undertegnede som var blant tilskuerne under konkurransen.

Deltakerne hadde fått en case i forkant og under selve konkurransen fikk de 10 minutter hver til planlegging, før oppgaven skulle løses i praksis på 20 minutter. Det var et morgenstell hos en pasient på en rehabiliteringsavdeling det dreide seg om, og i senga lå «Knut» på 82 år, ypperlig spilt av Lillian L. Jonassen. «Knut» hadde hatt et slag, og hadde noen vanskeligheter som følge av dette. Kandidatene skulle bruke sine kunnskaper om slagpasienter i utførelsen av morgenstellet. I tillegg er kommunikasjon med pasienten en svært viktig del av det hele.

Det var veldig spennende å se hvordan de tre kandidatene valgte å utføre oppgaven, og Camilla gjorde en flott innsats. Dommerne fulgte nøye med på hver enkelt kandidat, og det var jevnt. Etter litt ekstra venting på resultatet, var det klart at Camilla gikk av med seieren! Nå blir det deltagelse i Yrkes-NM i Oslo i oktober. Bamble kommune ønsker lykke til.

Tekst: Heidi Solstad Glittum
Foto: OKOS Telemark