TV-aksjonen skaper positivt engasjement

Ordfører Hallgeir Kjeldal takket ja til en utfordring fra en nabo-ordfører.

Strikking for tv aksjonenTidligere denne uken la ordfører i Porsgrunn kommune, Robin Kåss, ut en strikkevideo på sosiale medier. I denne videoen utfordrer han folk til å være med å strikke og Hallgeir Kjeldal tok selvfølgelig utfordringen.

På bildet: Julia lærer en konsentrert Hallgeir Kjeldal å strikke

Bamble ordføreren kontaktet derfor Rønholt skole og rektor Jarand Johnsen for å prøve å få dette til. Jarand syntes prosjektet hørtes morsomt ut og satte i gang planleggingen. Han fikk tak i en klasse som ønsket å være med og Hallgeir fikk god opplæring i strikkeferdigheter fra Julia, som er elev ved skolen.

Bamble kommune følger opp denne saken og kommer tilbake med resultatet av dette skjerfet etter høstferien, i god tid før selve TV-aksjonen. Kanskje Hallgeir og Robin burde møtes for skjerfmåling…

Bakgrunnen for utfordringen er den kommende TV-aksjonen på NRK 2018 som går til Kirkens Bymisjons arbeid for å skape et varmere og mer inkluderende samfunn. I år går TV-aksjonen av stabelen søndag 21.oktober. Kommunen benytter seg også av anledningen til å oppfordre kommunens innbyggerne til å melde seg som bøssebærere.

Ring servicetorget på 35965240, så hjelper de deg med å bli bøssebærer.