Pulsen på næringslivet

Bamble kommune representert ved ordfører og næringssjef, besøkte Quality Hotel & Resort Skjærgården.

Møte med SkjærgårdshotelletAdministrerende direktør ved hotellet, Tor Eivind Line (i midten på bildet), møtte ordfører Hallgeir Kjeldal og næringssjef Ingrid Grandum Berget i hotellresepsjonen. Vi ble geleidet ut på baksiden av hotellet og tok en kaffekopp samt en hyggelig samtale i det som fortsatt er litt sommertemperatur.

Tor Eivind Line fortalte litt om hvilke utfordringer hotellet har vært oppi den siste tiden og ikke minst totalrenoveringen som har blitt gjort de siste årene. I tillegg hvordan han ser for seg turistnæringen og hva Bamble kommune kan bistå med. Han var klar på at kommunen har opptrådt riktig overfor hotellet, da kommunen selv ofte leier konferanselokaler av ham. I fremtiden vil vi muligens se endringer pga. ny E-18 som kanskje bringer litt mer gjester, samt at de har flere arrangementer planlagt i tiden som kommer.

En liten spasertur eller kjøretur unna hotellet møter du Langesund, en by med maritime tradisjoner helt tilbake til 1570, og var tidlig en av landets viktigste byer innen skipsfart. Mange vil påstå at Langesund er det stedet i Norge med flest soldager, og spesielt i sommersesongen yrer stedet av kultur og uteliv. Her finner du også Wrightegaarden, byens kulturhus og konsertscene, med det som må være landets triveligste bakgård.

Besøket hos Tor Eivind var veldig hyggelig og han gleder seg til fortsettelsen. Med disse velvalgte ordene direkte fra nettsiden til hotellet, takker vi foreløpig for oss.

«Med saltvann og strandskvulp rett utenfor hotelldøren og Norges tropiske paradis på innsiden ønsker vi velkommen til Quality Hotel Skjærgården».

Sist oppdatert: 05. mars 2018