Temadag på Rugtvedt skole

Rugtvedt skole arrangerte temadag med temaet «Fysisk aktivitet og helse»

Temadag Rugtvedt skoleBamble kommune ble invitert til å delta på skolens temadag som besto ene og alene av sunt kosthold og fysisk aktivitet. Elevene hadde forberedt en kyllingsalat lunsj med fullkornpasta til alle elevene. Utover det har hvert trinn jobbet med områder innenfor helse.

Ved ankomst var skolens 360 elever samlet på oppvarmingsplassen klare for å gjøre noen hopp og sprett. Rektor Atle Rønning Kauppinen tok styring og fikk god hjelp av 4 elever. Oppvarmingen var selve BlimE dansen, deretter skulle alle sammen gå, jogge eller løpe 3 løyper av ulik lengde med felles start- og sluttpunkt. Underveis i løpingen mottok elevene gule, oransje og røde minidiplomer for hver løype som ble gjennomført.

Bamble kommune kan vel enkelt, sammen med Rugtvedt skole, konkludere med at det var en fantastisk dag å avholde denne temadagen. Været var som bestilt og elevene var kjempeflinke. All honnør også til arrangørene.

Sist oppdatert: 05. mars 2018