Verdibasert ledelse

Det stilles stadig større krav til både arbeidsgivere og arbeidstakere.

Solfrid FlatebyDet stilles stadig større krav til både arbeidsgivere og arbeidstakere i en moderne, rask verden - hvor høy turnover, individualisme, mediefokus og større integrering av jobb/privatliv  preger livene våre. Veiene til suksess kan være mange, men Solfrid Flateby har troen på verdibasert ledelse som suksessfaktor; både for selskapet, lederne og medarbeiderne. Hva er verdibasert ledelse, og hvordan «gjør vi det», spør hun i innlegget sitt.

På bildet: Solfrid Flateby og Øyvind Syversen Hansen.

Enhet for Skole og barnehage inviterte Solfrid Flateby – konserndirektør i Bavaria Nordic, til sitt siste virksomhetsledermøte i 2016. Solfrid Flateby snakket  om verdibasert ledelse og kommunikasjon.  Dette var et lærerikt, inspirerende og ikke minst motiverende foredrag!

"En god leder må justere seg etter hver enkelt ansatt, ikke omvendt", var blant annet noe av det hun formidlet.

Solfrid Flateby er konserndirektør for kultur, organisasjon og kommunikasjon i BAVARIA NORDIC (BMW, Mini og Porsche) Tidligere var hun daglig leder i Kronprinsparet Fond, og har jobbet i flere år som kommunikasjonsdirektør i Reitangruppen, hvor hun blant annet var ansvarlig for verdiskole for ledere. Før det jobbet Solfrid som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola. Hun har bred erfaring fra både HR- og kommunikasjonsfaget, har jobbet i både offentlig og privat sektor, og er kjent for glødende engasjement, en annerledes karrierevei og for sitt sterke samfunnsengasjement. Solfrid har vært  på listen over Norges 100 største ledertalenter ifølge E24, og ble kåret til Årets Unge Leder i Norges første vitenskapelige lederkåring i 2010.