Livredningskurs høsten og våren 2017-2018

Det blir gitt tilbud om livredningskurs for alle ansatte i grunnskolen, barnehager, private barnehager i Porsgrunn og alle interesserte i Bamble kommune.

Alle som skal ta med seg barn/ungdom å bade i regi av skole og barnehage, skal ha godkjent livredningskurs hvert år, og gruppene som bader skal aldri være større enn 15 elever pr. godkjent svømmelærer. Størrelsen på gruppene må vurderes ut fra barnas alder og svømmeferdigheter. Man må ha tillatelse med underskrift av foresatte.

Dersom man skal ta med barn/ungdom i nærheten av vann, eks. båttur, kanotur, fisketurer, krabbefiske etc., skal minst en voksen ha godkjent livredningskurs.

Dette er et kurs som er spesielt beregnet på lærere og assistenter som skal arbeide med barn/ungdom i nærheten av vann. Kurset består av en teoretisk del om hjerte-lungeredning og en praktisk del i Heistadhallen. De som vegrer seg for å dykke ned til den dypeste delen av bassenget, som for øvrig er 2m, kan forsøke seg på grunnere vann. Dersom en ønsker å delta på dette kurset, er alle velkomne til å melde seg på.

De som ikke tilhører skole og barnehage i Bamble Kommune må betale en kursavgift på 300 kroner.

Livredningskurs

A kurs (varighet ca 2 timer) – Dette er et repetisjons- kurs der det ikke har gått mer enn to år siden sist man hadde livredningskurs. Dette kurset består av 1 time praktisk trening i hjerte- lungeredning, og deretter 1 time i basseng.

Oppmøte: Heistad hallen kl.12.30-14.30

B kurs (varighet 3-4 timer) – Dette er et kurs for de som ikke har hatt livredningskurs de siste to årene. Dette kurset består av 2 timer grunnleggende teori vedrørende svømming i skolen, teori om livreddende førstehjelp og ca. 2 timer praktisk trening i basseng.

Oppmøte: Hei - klubbhus (ligger 100 m fra Heistadhallen) kl. 10.15-14.15

Påmelding: tlf 481 65 051 / trond.glittum@bamble.kommune.no