Morten tilbudt brannsjefstillingen

Morten Meen Gallefos ble nylig tilbudt jobben som brannsjef i felles brannvesen i Grenland.

Morten Meen GallefosSyv personer søkte på jobben som ny brannsjef for kommunene Drangedal, Bamble og Porsgrunn.

Selv sier Morten at han skal vurdere tilbudet noen dager, men at han i utgangspunktet ser positivt på det. Morten er 38 år og utdannet branningeniør. Han har vært brannsjef i Bamble i mange år, i tillegg til leder av IUA Telemark. Han var også innsatsleder under den store kriseøvelsen SCOPE 2017.

I mail fra kommunalsjef Øistein Brinck i Porsgrunn kommune, skriver han:
Sender herved ut informasjon om at Morten Meen Gallefos får tilbud av oss når det kommer til stilling som prosjektleder/brannsjef. Dette er en felles tilsetting vi har kjørt sammen med Bamble og Drangedal kommuner og den ble i dag godkjent i omstillingsutvalget.

Morten er 38 år og er per i dag brannsjef i Bamble kommune. Han er i ferd med å avslutte en master i samfunnssikkerhet og kriseledelse. Morten får tilbudet fordi han var den beste kandidaten gjennom to intervjurunder hvor vi også kjørte en personlighetstest.

Vil samtidig rette en stor takk til Maskinistforbundet og Fagforbundet for god i prosessen med utvelgelsen av ny prosjektleder/brannsjef.

Da satser vi på at Morten takker ja til jobben og ønsker ham varmt velkommen!

Bamble kommune sier på forhånd gratulerer med ny stilling til vår egen brannsjef.