Papirarkiv til digitalt arkiv

Gammelt papirarkiv er i disse dager flyttet fra Bamble kommune til IKA Kongsberg

ArkiveringBamble kommune er medeier i Interkommunalt arkiv for Buskerud, Vestfold og Telemark IKS (IKA Kongsberg). IKA Kongsberg har laget en informasjonsfilm om selskapets virksomhet på ca. 100 sekunder. Filmen er lagt ut på YouTube og fått navnet: Spor det er verdt å ta vare på.

Bakgrunnen for filmen er fordi IKA Kongsberg feiret 25 år 2. februar 2017. I den anledning fikk de laget en informasjonsfilm der målet var å synliggjøre verdien av det å være eier av IKA Kongsberg. Gjennom et eksempel visesi sårbarheten i det materialet som forvaltes og konsekvensene av at noe blir borte. Det var ønske om å gi økt kunnskap og forståelse for de tjenestene, kompetansen og den fysiske sikkerheten som IKA Kongsberg representerer. Filmen er produsert av Sheriff Film Company A/S og er regissert av Henrik Zwart.

Se film