Herre skole med flott innsats

10. klasse elevene ved Herre skole i Bamble kommune gjorde en kjempeflott innsats.

Herre skoleLørdag 5. mai stilte 3 tiendeklassinger fra Herre skole opp på NRKs klassequiz, som den tredje og siste semifinalen. Programleder Selda Ekiz stilte spørsmål i 16 kategorier, hvor noen av kategoriene handlet om USA, Victoria og løver. Herre skole var hele tiden topp 3 gjennom konkurransen, samt en flott presentasjon av sin skole. Elevene Kaisa, Mathias og Sebastian fikk sagt at de er veldig fornøyde med lærerne på skolen og at klassene jobber veldig godt sammen, samt at de er gode på å ta vare på hverandre.

På bildet ser dere en fornøyd klasse med rektor og lærer i bakgrunnen. På første rad sitter deltakerne i klassequizen fra venstre; Kaisa Lien, Mathias Johnsen, Sebastian Høydalen og Frida Bryntesen (reserve).

Herre skole klarte hele 34 poeng i innledende runder og kvalifiserte seg derfor til finalerunden som 1 av 3 lag. Tidsmessig brukte de litt lenger tid enn de andre to lagene, men våre utsendte var meget imponerte over kunnskapsnivået til de andre deltakerne. Klasse quizen endte derfor i semifinalen for Herre skole, men for en innsats de har vist. De har plassert skolen sin og ikke minst Bamble kommune på kartet og kan uten tvil være stolte over sin egen innsats, det har de fortjent.

På bakgrunn av dette inviterte rektor ved Herre skole, Bente Thomassen, til en mini samling for å gjøre litt stas på klassen og deltakerne som stilte opp. Med utdeling av hver sin hvite rose og noen poser Bamsemums, tok vi med oss klassen ut i skolegården og fikk snakket med dem om opplevelsen de nettopp har gjennomgått. Lærer Bjørn Pettersen skrøt veldig av opplegget som ble gjennomført av NRK og klassen hadde det veldig moro på tur til Oslo, dette var alle enige om.

Bamble kommune ønsker å gratulere elevene på Herre skole med flott innsats i Klassequizen.

Bilde under er hentet ut direkte fra programmet. Gikk du klipp av sendingen, se den i opptak her. Klikk på bildet under.

NRK Klassequiz