Hepatitt – bussen kommer til Bamble!

Hepatitt bussen kommer til Langesund og Bamble legevakt.

Hepatitt bussenOnsdag 28. august 2019 kommer Hepatitt-bussen til Bamble kommune. Legevakta på Sundby får besøk av den kl. 08.00 - 11.00. Etter dette vil bussen være å se i Langesund og på Brotorvet.

Hepatittbussen er et samarbeid mellom proLAR – nasjonalt forbund for folk i LAR og Fagrådet – Rusfeltets hovedorganisasjon. Her får alle som ønsker å teste seg for hepatitt C anledning til å gjøre dette gratis med hurtigtest. Det er også mulig å gjøre Fibroscan for å se tilstanden på leveren. Ansatte i kommunen vil kunne veilede til videre behandling dersom det påvises smitte. Man kan også komme for å få informasjon.

Ta kontakt med Avdelingsleder for Avhengighet, Maria Einarson Waag, på telefon 409 13 948 ved spørsmål.

For mer informasjon

Behandlingen som gis per i dag har mindre bivirkninger enn før, og gis vanligvis som 8 –16 ukers tablettkur. Resultatene er veldig gode og de fleste blir virusfri etter endt behandling.

Sist oppdatert: 02. januar 2020