108 personer i Bamble er satt i karantene

Langesund barneskole

Bamble kommune har satt 15 voksne og 66 barn i karantene ved Langesund barneskole, dette grunnet fare for smitteutvikling på nærkontakter i forbindelse med en person som har fått påvist covid - 19.

Det er noen sannsynlige tilfeller i tilknytning til Langesund barneskole som begrunner karantenesettingen. Kommunen avventer ytterligere prøvesvar, som er ventet tidlig uke 50. Dersom disse er negative, vil karantenen oppheves. Ved positivt svar vil nærkontakter bli kontaktet og testet.

Hele første trinn, samt SFO, settes i karantene f.o.m. mandag 7. desember t.o.m. mandag 14. desember.

Tirilltoppen barnehage

Bamble kommune har satt 7 voksne og 20 barn i karantene ved Tirilltoppen barnehage, dette grunnet fare for smitteutvikling på nærkontakter forbindelse med en person som har fått påvist covid - 19.

Det er noen sannsynlige tilfeller i tilknytning til Tirilltoppen barnehage som begrunner karantenesettingen. Kommunen avventer ytterligere prøvesvar, som er ventet tidlig uke 50. Dersom disse er negative, vil karantenen oppheves. Ved positivt svar vil nærkontakter bli kontaktet og testet.

Dette er kohort 2 (avdeling Aurora), som tas ut i karantene.
Ansatte og barn tas ut karantene f.o.m mandag 7. desember t.o.m. lørdag 12. desember.

Sist oppdatert: 06. desember 2020