Åpner for normal bruk

Alle kommunale idrettshaller og kulturlokaler åpner for normal bruk fra mandag 24. august. Skjærgårdshallen har vært åpen for normal bruk fra mandag 17. august.

I den forbindelse er det viktig å minne om smittevern som gjelder ved bruk av disse stedene.

FORDELING AV TRENINGSTID

Treningstid i idrettshallene er fordelt. Du kan sjekke booking og ledig tid for de ulike idrettshallene og kulturlokalene.

GARDEROBER OG DUSJ

Inntil videre oppfordrer vi brukere til å skifte hjemme slik at man unngår å bruke garderober og dusjer. Bamble kommune vil gjøre en ny vurdering i forhold til åpning av garderober i løpet av september. Vurderingen vil bli basert på smittesituasjonen i vår kommune og garderobebehovet hos brukerne.

RENHOLD AV KONTAKTFLATER

Brukerne har ansvar for å rengjøre kontaktflater etter hver trening med mikrofiberklut fuktet med vann. Det skal ikke brukes såpevann. Det er satt ut ruller med engangsmikrofiberkluter og vannflasker til å fukte klutene med i alle idrettshaller. Håndballgrupper må også huske å tørke av målene.

RENHOLD KOR OG KORPS

Sang og blåseinstrumenter gjør at lokalene blir mer utsatt for dråper og spytt. Kor og korps må derfor i tillegg til å tørke over kontaktflater, også moppe over gulvet etter endt øvelse. Det er satt ut mikrofibermopper som kan brukes. Husk å fukte moppen med vann. Det skal ikke brukes såpevann.

HUSK GRUNNLEGGENDE SMITTEVERN

·         Syke og personer med lutfveissymptomer, skal ikke delta på noen form for aktivitet

·         Gode håndvask- og hånddesinfeksjonsrutiner: Det er bedre å sprite seg en gang for mye enn en gang for lite

·         Hold avstand, unngå klemming, håndhilsing og andre aktiviteter som gjør det vanskelig å opprettholde avstandskravene

Gjennomfør aktiviteten i tråd med de aktivitetsspesifikke smittevernveilederne som du finner hos ditt særforbund / hovedorganisasjon.

Velkommen! :)

Sist oppdatert: 18. oktober 2020