Til alle innbyggerne

Vår ordfører Hallgeir Kjeldal ønsker å berolige alle innbyggere i forhold til det bekreftede koronatilfellet.

-I dag tidlig ble jeg kjent med at vi har fått en nytt tilfelle av koronasmitte i kommunen. Det er likevel viktig å understreke at det kun er ett bekreftet tilfelle av covid-19 i kommunen og vedkommende sitter i isolasjon, sier ordfører Hallgeir Kjeldal.

Personen har hatt liten kontakt med andre.

-Vi er godt i gang med smittesporingen og vi har vært i kontakt med mulige nærkontakter. Samtlige av disse er i karantene til situasjonen deres er avklart, forklarer han.

-Med de tiltakene som kommunen nå har gjennomført, begrenser vi sannsynligheten for videre smitte, fortsetter han.

Kommunen har oversikt over situasjonen og vurderer den fortløpende i tråd med Folkehelseinstituttets retningslinjer.

-Det nye tilfellet av koronasmitte er en påminnelse til oss alle om at vi ikke må senke skuldrene. Koronaviruset vil være med oss i lang tid ennå.  Derfor må vi alle gjøre det vi kan for å hindre spredning og oppfordringen min er derfor: Følge smittevernreglene! er oppfordringen fra ordføreren.

Sist oppdatert: 18. oktober 2020