Sammen kan vi slå ned koronabølgen

Fredag morgen innkalte ordførerne i Skien, Porsgrunn og Bamble til en felles pressekonferanse via Teams for å informere om hvordan vi kan slå ned på koronabølgen.

- Smitten har steget mye i Grenland siden sommeren, spesielt de siste ukene. Nå må alle stå på for hindre ny smitte, sier de tre ordførerne.

For å kunne klare det trenger de hjelp fra DEG og MEG, og dette er det de ber oss om å gjøre:

1. Være mest mulig hjemme – treffe andre mennesker minst mulig

2. Oppfordrer arbeidsgivere om å tilrettelegge for hjemmekontor. De som kan ha, skal ha hjemmekontor. Om du ikke får det til hver dag, så gå for noen dager i uka.

3. Oppfordrer alle som kan til å avlyse eller utsette arrangementer (Unntaket er arrangement for barn og unge i egen kommune.)

4. Alle oppfordres også til å bruke munnbind på offentlig transport og i butikken, dersom du vet at det er mange tilstede. Kommunene utvider bruk av munnbind i hjemmetjenestene.

- Sammen kan vi klare dette, avslutter ordførerne.

Her kan du se pressekonferansen

Sist oppdatert: 20. november 2020