To positive prøvesvar – resten negative

Vi har i dag mottatt informasjon om at to personer fra kommunen vår har testet positivt på covid-19.

To nye smittetilfeller

Det ene tilfellet er satt i isolasjon, smittesporing er igangsatt og nærkontakter er satt i karantene. Dette tilfellet har ingen tilknytning til tidligere smittetilfeller i kommunen, eller til noen av skolene.

Den andre som er smittet er en elev ved 10. trinnet ved Grasmyr ungdomsskole. Den smittede går i klasse med eleven som fikk påvist koronaviruset sist onsdag.

Alle andre ved skolen har testet negativt

Alle andre testede på 10. trinnet er negative.

Fordi én av elevene ved 10. trinn har fått påvist smitte, vil karantenetiden til 10. trinnet bli utvidet til å vare frem til 28. november. Undervisningen kommende uke vil foregå digitalt via Teams.

Prøvesvarene til alle testede på 8. trinnet ved Grasmyr ungdomsskole er også negative.

Elever på 8 trinnet kan dermed komme tilbake på skolen på tirsdag.

I løpet av morgendagen vil elevene få beskjed om undervisningen på 8. og 9. trinnet vil være fysisk eller digital den kommende uken.

Skulle noen av de berørte eller deres nærkontakter merke noen symptomer i resten av karanteneperioden, så er det viktig at disse tar kontakt med koronatelefonen for videre veiledning og eventuelt ny test.

Sist oppdatert: 22. november 2020