Tre nye smittetilfeller i Bamble

Bamble kommune har mottatt melding om tre nye smittetilfeller i Bamble

Det første smittetilfellene er en kjent kontakt som har vært i karantene. Det er gjennomført ny smittesporing og nærkontakter er satt i karantene og vil bli testet på nyttårsaften.

Det andre og tredje tilfellet er nye kontakter hvor smittesporing er igangsatt og nærkontakter vil bli satt i karantene og testet i løpet av nyttårsaften.

Det er to nærkontakter som mottar hjemmetjenester i Bamble kommune og disse vil bli spesielt fulgt opp. Hjemmetjenesten er informert og har igangsatt videre smittesporing. Alle berørte vil bli testet i løpet av nyttårsaften.

Vi vet at det har vert smitte til stede på gudstjeneste i Langesund kirke 1. juledag sammen med 42 andre. Det ble holdt god avstand mellom deltakerne på gudstjenesten.

Bamble kommune oppfordrer alle som deltok på gudstjenesten i Langesund kirke på 1. juledag om å være spesielt obervante, og teste seg ved den minste mistanke om symptomer frem til 4. januar 2021.

Sist oppdatert: 31. desember 2020