Flere negative prøvesvar

Tre personer til tilknyttet det italienske reisefølget har testet negativt på koronaviruset.

Denne informasjonen har Bamble kommune akkurat mottatt fra mikrobiologisk laboratorium ved sykehuset i Vestfold

Tre nye negative prøvesvar

Personene som nå har testet negativt på covid-19, er blant de 16 som har vært i karantene etter at det søndag kveld ble klart at én av de tre italienske trenerne hadde testet positivt på covid-19.

Fire av 16 prøvesvar klare

Tidligere i dag fikk Bamble kommune bekreftet at prøvesvaret for en av personene i karantene tilknyttet de tilreisende fra Italia også var negativt.

Så langt har altså fire personer testet negativt på den første testen. Alle fire skal ta en ny test om noen dager for å få det endelige resultatet.

Flere prøvesvar de neste dagene

Prøvesvar fra de 12 andre som er i karantene tilknyttet det italienske reisefølget vil være klare i løpet av morgendagen eller fredag.

Sist oppdatert: 18. oktober 2020