Våre hverdagshelter

Tusen hjertelig takk for innsatsen til alle våre testere i kommunen. Dere gjør en fantastisk jobb! :)

En krevende arbeidshverdag

Bamble kommune har mange ansatte som har en krevende arbeidshverdag i disse koronatider.

Nyhetsbildet domineres av nyheter om koronaviruset, og vi trenger alle noen gladnyheter.

I tiden fremover ønsker vi derfor å sette fokus på det flotte arbeidet som gjøres i kommunen vår.

Våre hverdagshelter

Hvem: Alle testere i Bamble kommune, her representert av Katrine Tveten, avdelingsleder på Vest-Bamble aldershjem og Anne Grete Jakobsen fra tjenestekontoret.

Derfor er de våre hverdagshelter:

I Bamble kommune har vi organisert test-stasjonen vår via virksomhet Spesialiserte helsetjenester, men alle virksomheter i helse og omsorg har ansatte som tester.

Vi har lært opp i mer enn 40 testere og hjelpere som rullerer på å ha ansvar for test-stasjonen. Noen dager tester vi under 20 innbyggere, andre dager er det mange. Vi hadde en dag nesten 200 innbyggere til testing på test-stasjonen. Noen ganger tester vi også i helgene.

Det er alltid lett å få testere til å stille opp, også på kort varsel. De møter innbyggere på en god måte. Mange gruer seg i utgangspunktet for å bli testet.

Fredag 27. november fikk vi vite at en ansatt i en barnehage testet positivt.

For å få avklart om kollegaer eller barn som var nærkontakter var smittet åpnet vi test-stasjonen lørdag 28.november. Flere var villige til å stille opp for å teste denne dagen.

De som fikk jobben var Katrine Tveten, avdelingsleder på Vest-Bamble aldershjem og Anne Grete Jakobsen fra tjenestekontoret. Her er de nesten ferdig kledd i smittevernutstyret som brukes ved testing.

Sist oppdatert: 04. desember 2020